Επικοινωνία  Χρήσιμες Συνδέσεις   
Είσοδος Μέλους  
 
  ΔΙΑΜΟΝΗ  
  ΦΑΓΗΤΟ / ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ  
  ΕΝΟΙΚΙΑΣΕΙΣ / ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΑ  
  ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  
  ΤΟΠΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ  
ΑΡΧΙΚΗ   Τοπικά Νέα / Εκδηλώσεις
Μελέτη ΙΝΣΕΤΕ για την αξιολόγηση του brand «Ελλάδα» και σύγκριση με τον ανταγωνισμό στη Νότια Ευρώπη
 

Μελέτη ΙΝΣΕΤΕ για την αξιολόγηση του brand «Ελλάδα» και σύγκριση με τον ανταγωνισμό στη Νότια Ευρώπη

 

Choristitlo_F1414582395.jpg

 

Ο φιλόξενος χαρακτήρας και η φιλικότητα των κατοίκων, η διαμονή, η αίσθηση ασφάλειας, η γαστρονομία και η ομορφιά των τοπίων αποτελούν τα «Τop-5 κριτήρια ικανοποίησης» των τουριστών στη Νότια Ευρώπη (Ελλάδα, Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Μάλτα, Τουρκία και Κροατία). Η Ελλάδα, υπερτερεί έναντι του ανταγωνισμού και στις 5 αυτές κρίσιμες διαστάσεις της τουριστικής εμπειρίας, καθώς προσφέρει «πολύ υψηλή ικανοποίηση». 

Η χώρα μας, ωστόσο, υστερεί σημαντικά έναντι των ανταγωνιστριών χωρών σε άλλα υλικά και άυλα στοιχεία και διαστάσεις της τουριστικής εμπειρίας, όπως είναι η καθαριότητα των επιμέρους προορισμών, η πληροφόρηση, η άναρχη πολεοδομία, η ευκολία πρόσβασης στα αεροδρόμια (ΜΜΜ), οι οδικές υποδομές και την προσφερόμενη εμπειρία στους αρχαιολογικούς χώρους. 

Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα μελέτης του ΙΝΣΕΤΕ με τίτλο «Αξιολόγηση του brand "Ελλάδα" και σύγκριση με τον ανταγωνισμό στη Νότια Ευρώπη βάσει της εμπειρίας των τουριστών», που παρουσιάστηκε στις 27 Μαρτίου από τον γενικό διευθυντή του Ινστιτούτου, Ηλία Κικίλια, και τον επιστημονικό διευθυντή του, Άρη Ίκκο. 

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη μελέτη, η φιλικότητα των κατοίκων και οι πολύ θετικές επιδόσεις στην εξυπηρέτηση των επισκεπτών από το ανθρώπινο δυναμικό στα καταλύματα, στα καταστήματα εστίασης, στα μουσεία, στις δημόσιες μεταφορές, αλλά και η αίσθηση ασφάλειας και η καλή σχέση ποιότητας - τιμής, είναι οι βασικοί άυλοι παράγοντες που καθιστούν τη χώρα μας εξαιρετικά ανταγωνιστική ως τουριστικό προορισμό. Τα υψηλά επίπεδα ικανοποίησης σχετικά με τη διαμονή και την ποιότητα του φαγητού, επίσης, διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της εμπειρίας των επισκεπτών. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι, για τους τουρίστες που αποδίδουν ιδιαίτερη σημασία στη γαστρονομία (foodies), η Ελλάδα προσφέρει άκρως ανταγωνιστικές εμπειρίες τόσο σε επίπεδο ποικιλίας και επιλογής φαγητού όσο και στους περισσότερους άλλους παράγοντες που ενδιαφέρουν τη συγκεκριμένη κατηγορία επισκεπτών, όπως είναι η ψυχαγωγία, η μετακίνηση, η αίσθηση ασφάλειας κ.ά. 

Εξαιρετική είναι, επίσης, και η εμπειρία στις παραλίες, με εξαίρεση την καθαριότητα όπου η χώρα μας υστερεί σημαντικά έναντι του ανταγωνισμού. 

Σε επίπεδο μέσων μαζικής μεταφοράς, η Ελλάδα βρίσκεται σε αποδεκτά επίπεδα, λίγο υψηλότερα από τον ανταγωνισμό και ιδιαίτερα ως προς τις τιμές. 

Τα στοιχεία στα οποία η Ελλάδα μειονεκτεί, σύμφωνα με την έρευνα, συνδέονται κυρίως με τη λειτουργία προορισμών (καθαριότητα, πληροφόρηση, άναρχη πολεοδομία, ποικιλία δραστηριοτήτων). Η χώρα μας υστερεί σημαντικά έναντι των ανταγωνιστριών χωρών σε ζητήματα που σχετίζονται με την καθαριότητα, την άναρχη πολεοδομία και ευκολία περιήγησης, τις οδικές υποδομές και τη σηματοδότηση στους τουριστικούς προορισμούς. 

Όσον αφορά τους «πολιτιστικούς πόρους», η Ελλάδα βαθμολογείται θετικά στο «κλασσικό προϊόν» (ιστορικά μνημεία, αξιοθέατα, κ.λπ.), ωστόσο. καταγράφεται η αναγκαιότητα για ανάπτυξη μιας ευρύτερης ποικιλομορφίας (σε επίπεδο προϊόντος, όχι πόρων) -π.χ.: βυζαντινός, νεότερος και σύγχρονος ελληνικός πολιτισμός- αλλά και αναβάθμιση της παρουσίασης των πολιτιστικών πόρων με περισσότερο ενδιαφέροντες τρόπους για τον επισκέπτη (story telling) πέρα από τη βασική τεκμηρίωση που προσφέρεται. 

Αρνητική είναι και η εικόνα για άλλους παράγοντες που είναι εξίσου σημαντικοί για τους τουρίστες με ενδιαφέρον στον πολιτισμό, όπως είναι η κατάσταση και η καθαριότητα εντός και εκτός των αρχαιολογικών χώρων, η εικόνα των πόλεων, αλλά και το φάσμα αγοραστικών επιλογών (shopping), οι επιλογές για ψυχαγωγικές δραστηριότητες κλπ. 

Αντίστοιχα φαίνεται ότι η χώρα μειονεκτεί σημαντικά στην παροχή επαρκούς πληροφόρησης τόσο μέσω των κέντρων πληροφόρησης (info-centers) όσο και της ποιότητας των διαθέσιμων εφαρμογών κινητής τηλεφωνίας (mobile apps). 

Οι περιορισμένες επιλογές και η χαμηλή σχέση ποιότητας-τιμής ως προς το shopping καταγράφεται επίσης ως παράγοντας που χρήζει βελτίωσης ειδικά στους city break προορισμούς. 

Τέλος, παρά την υψηλή βαθμολογία της χώρας ως προς την ικανοποίηση των επισκεπτών και τη σχέση ποιότητας-τιμής, η Ελλάδα μειονεκτεί έναντι των ανταγωνιστριών χωρών ως προς τη διάθεση των επισκεπτών να επαναλάβουν το ταξίδι τους.

Επισυναπτόμενα Αρχεία
2019_TRAVELSAT_Greece_2018_F1138227598.pdf
Δείτε επίσης στην ίδια κατηγορία
Smart Hospitality Center: Πιστοποιήσεις για τους επαγγελματίες του τουρισμού του αύριο
Προκήρυξη εισαγωγής 810 μετεκπαιδευόμενων στα τμήματα μετεκπαίδευσης του υπουργείου τουρισμού για την εκπαιδευτική περίοδο 2019-2020
Ενέργειες υπουργείου Τουρισμού για οικονομική κατάρρευση του Βρετανικού ταξιδιωτικού γραφείου Thomas Cook
Υπεγράφη η απόφαση για την αναγνώριση των Λουτρών Καϊάφα ως Ιαματικών
Με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ106Ά/27-06-2019), δόθηκε παράταση για την καταχώρηση των Διακριτικών Τίτλων έως την 31/12/2019.
Παρουσίαση καμπάνιας για την Ελλάδα από τη Marketing Greece «Oh.My.Greece | Unlock the feeling»
FedHATTA: Σημαντική επιτυχία για τα τουριστικά γραφεία ο νέος νόμος για το θεματικό τουρισμό
Έχει κατακτήσει όλα τα βραβεία διεθνώς το βίντεο παραγωγής του ΕΟΤ “Greece – A 365 Day Destination” – Δύο ακόμη βραβεία απέσπασε τον Απρίλιο σε διεθνή τουριστικά φεστιβάλ και πέντε συνολικά σε οκτώ μήνες
Στρατηγική επιλογή η επέκταση του δικτύου μαρινών, η προσέλκυση επενδύσεων και η ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού - Ομιλία της Υπουργού Τουρισμού Έλενας Κουντουρά στο παγκόσμιο συνέδριο ICOMIA 2018 στην Αθήνα
Η φορολόγηση των Airbnb -Ολα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες σε 34 ερωταπαντήσεις
Το Επιμελητήριο Ηλείας προβάλει την επιχείρησή σας ΔΩΡΕΑΝ στον μεγαλύτερο Ταξιδιωτικό Οδηγό στην Ελλάδα Filoxeno.com
Κατεβάστε 16 e-books για τα μεγάλα Μουσεία της Ελλάδας.
Παρουσίαση του Αναπτυξιακού Προφίλ της Ηλείας
  Χρήσιμες Πληροφορίες

Δρομολόγια Λεωφορείων
Ακτοπλοϊκά Δρομολόγια
Ταξί - Ραδιοταξί
Φαρμακεία
Νοσοκομεία
Αστυνομία
Δημόσια Διοίκηση
  Αξιοθέατα / Προορισμοί

Αξιοθέατα
Μνημεία
Μουσεία / Αρχαιολογικοί Χώροι
Ναοί-Μοναστήρια
Δημοφιλείς Προορισμοί
  Τοπικά Νέα / Εκδηλώσεις

Τοπικές Εκδηλώσεις - Φεστιβάλ
Επικαιρότητα
  Επιμελητήριο Ηλείας