ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ....   /   ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΩΝ

Ανάγκη αξιοποίησης της απρόσμενα θετικής για το ελληνικό γιαούρτι, πρώτης απόφασης επί της ενστάσεως μας κατά της κατοχύρωσης του εμπορικού σήματος ιαπωνικής γιαούρτης “The Greek Yogurt”, της εταιρείας Meiji Co.
14/01/2020
ΠΗΓΗ: Economic & Commercial Affairs - Embassy of Greece in Tokyo

Ανάγκη αξιοποίησης της απρόσμενα θετικής για το ελληνικό γιαούρτι, πρώτης απόφασης επί της ενστάσεως μας κατά της κατοχύρωσης του εμπορικού σήματος ιαπωνικής γιαούρτης “The Greek Yogurt”, της εταιρείας Meiji Co.

 

6_F1421209851.jpg

 

 

Σας ενημερώνουμε ότι, απρόσμενα θετική ήταν η πρώτη απόφαση του αρμόδιου ιαπωνικού οργανισμού κατοχύρωσης εμπορικών σημάτων (Japan Patent Office-JPO), όσον αφορά στην ένσταση που είχε υποβάλλει η χώρα μας κατά της κατοχύρωσης του εμπορικού σήματος “The Greek Yogurt”, της ιαπωνικής εταιρείας γαλακτοκομικών προϊόντων, Meiji Co .

Η σχετική ανάρτηση στην επίσημη ιστοσελίδα του αρμόδιου ιαπωνικού οργανισμού, «Japan Patent Office” (JPO), τιτλοφορείται: «Ενημέρωση Αιτίας Ακύρωσης» και συνεχίζει «…η εγγραφή εμπορικού σήματος που αφορά στην παρούσα υπόθεση, είναι δέον να ακυρωθεί, βάσει της διάταξης του άρθρου 43-3 παρ.2 του Ν. περί εμπορικών σημάτων». Την ανάρτηση αυτή, η οποία έχει αναρτηθεί στον ιστότοπο “www.agora.mfa.gr”, υποβάλλουμε συνημμένα, μεταφρασμένη από αναγνωρισμένο μεταφραστή.

Η απόφαση, είναι πολύ πιο ευνοϊκή για τα ελληνικά συμφέροντα, από κάθε άλλη μέχρι τώρα (π.χ. υπόθεση «Chobani vs Fage»,) αφού καθίσταται σαφές ότι για τον Ιάπωνα καταναλωτή, το ελληνικό γιαούρτι δεν είναι απλά ένας τύπος προϊόντος (product description) όπως υποστηρίζει η εταιρεία Chobani και όσοι θέλουν ή έχουν συμφέρον να εκχωρηθεί το εμπορικό σήμα στην ιαπωνική εταιρεία, αλλά ένα προϊόν με συγκεκριμένη ποιότητα, η οποία προκύπτει από «παραδοσιακή μέθοδο παραγωγής στην Ελλάδα»

Η θετική για την Ελλάδα απόφαση, εστιάζει στην «ποιότητα του προϊόντος» ως το έννομο αγαθό που τυγχάνει προστασίας, έναντι πιθανής κακής χρήσης του που θα μπορούσε να «δημιουργήσει λανθασμένη αντίληψη για την ποιότητα του προϊόντος» (7η σειρά, 2ης παρ. 3ης σελ.). Η νομική βάση στην οποία θεμελιώθηκε η απόφαση αυτή, αφορά στο άρ.4, παρ.1, αριθ.16 του Νόμου περί εμπορικ. σημάτων.

Είναι η πρώτη φορά, από όσο γνωρίζουμε, που ένας επίσημος φορέας εκτός ΕΕ, αναγνωρίζει την διακριτή και ιδιαίτερη ποιότητα του ελληνικού γιαουρτιού ως ιδιαίτερο χαρακτηριστικό γνώρισμα του ελληνικού προϊόντος, το οποίο, σύμφωνα με τους Ιάπωνες κριτές, έχει αναγνωριστεί στην ιαπωνική αγορά ότι παράγεται με «χρήση παραδοσιακού Ελληνικού στελέχους» (6η σειρά, 1ης παρ., σελ.3 της ανάρτησης.), ή «μέσω της παραδοσιακής Ελληνικής μεθόδου» (7η σειρά, 1ης παρ. σελ.3 της ανάρτησης).

Η ανωτέρω επίσημη ιαπωνική θέση, ανταποκρίνεται πλήρως στις ελληνικές, και αποτελεί πρόκριμα για την διεκδίκηση της αναγνώρισής της «ιδιαίτερης ποιότητας του ελληνικού γιαουρτιού» και σε άλλες χώρες εκτός ΕΕ. Ταυτόχρονα, η εν θέματι απόφαση, αποτελεί σημαντικό επιχείρημα, στην προσπάθεια της Ένωσης Ελλήνων Κτηνοτρόφων και του ΥΠΑΑΤ, για να κατοχυρώσουν την ονομασία «ελληνικό γιαούρτι» στο πλαίσιο των προγραμμάτων ποιότητας τροφίμων της ΕΕ .

Επιπλέον, αποδεικνύεται από την εν θέματι απόφαση, ότι ήταν λανθασμένη η άποψη όλων εκείνων, οι οποίοι ισχυρίζονταν, ότι το ελληνικό γιαούρτι δεν προστατεύεται εκτός ΕΕ. Ο ίδιος ο ιαπωνικός οργανισμός, περιγράφει στην απόφαση του το θεσμικό πλαίσιο προστασίας.

Επισημαίνεται ότι, όταν εισηγηθήκαμε την υποβολή ένστασης, δεν αναμέναμε θετική απόφαση από τον ιαπωνικό οργανισμό κατοχύρωσης εμπορικών σημάτων (Japan Patent Office-JPO), δεδομένου του δυσμενούς εις βάρος μας «κλίματος», ωστόσο επιμείναμε στην υποβολή της ένστασης, ως υποχρέωση στο καθήκον και ως ανάγκη καταγραφής της αντίθεσης της χώρας μας στην επιχειρούμενη άρνηση αναγνώρισης του δικαιώματος της να μπορεί να αποφασίζει αυτή που και πως θα εκχωρεί το δικαίωμα εμπορικής εκμετάλλευσης της «ονομασίας» “Greek”.

H τελική απόφαση, δικαίωσε τη χώρα μας. Ωστόσο, θα πρέπει να τονίσουμε ότι η εφαρμογή της απόφασης δεν εκτείνεται σε όλο το εύρος χρήσεων του εν θέματι εμπορικού σήματος, επομένως θα πρέπει να διεκδικήσουμε την διεύρυνση εφαρμογής της συγκεκριμένης απόφασης και για τις υπόλοιπες χρήσεις του εμπορικού σήματος.

Ο Προϊστάμενος

Σπυρίδων Οικονόμου

Σύμβουλος ΟΕΥ Β΄

Αποστολή με email Εκτυπώσιμη μορφή


DOWNLOADS
Thetikiapofasigiatoellinikogiaourti-converted_F237534005.pdf

 

toyrismos

Τουρισμός στην Ηλεία

Ολοκληρωμένος Τουριστικός Οδηγός

περισσότερα
dm

Ηλεκτρονική αγορά Προϊόντων

www.iliagora.gr

περισσότερα
symvoulos

Online Σύμβουλος του Επιχειρηματία

Online υπηρεσία ενημέρωσης επιχειρήσεων

περισσότερα
catalogue

Επιχειρηματικός Οδηγός

Προβολή Επιχειρήσεων της Ηλείας

περισσότερα
export

Αγορά Εξαγωγικών επιχειρήσεων

Δείτε τις εξαγωγικές επιχειρήσεις της Ηλείας

περισσότερα
omogeneia

Ομογενειακή Επιχειρηματικότητα

Δείτε τις επιχειρήσεις στην Ομογένεια

περισσότερα

ΕΙΣΟΔΟΣ ΜΕΛΟΥΣ

Ειδικές Υπηρεσίες

Ξεφυλλίστε πατώντας επάνω στο εξώφυλλο. Ξεφυλλίστε πατώντας επάνω στην φωτογραφία 
Ηλεκτρονικές υπηρεσίες ΕΛΓΑ Η Ευρώπη σου, η δική σου ευκαιρία
Οδηγός για τις επιχειρήσεις στην Ευρώπη Ευρωπαϊκή πύλη για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις 
ΓΕΜΗ - ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΜΙΑΣ ΣΤΑΣΗΣ

 
ΤΟ ΕΡΓΟ ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΟ ΕΣΠΑ - Ε.Π. ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΥΓΚΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΕΤΠΑ) ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΘΝΙΚΟΥΣ ΠΟΡΟΥΣ